Le Pallet AOP Muscadet Sèvre et Maine
Lanseras den 7/7 i ett begränsat antal av 2400 flaskor i det Tillfälliga sortimentet. Ett nyanserat, smakrikt och ursprungstypiskt vin med inslag av mineralitet. Finns att köpa i butik eller…Läs mer
Passar till
Produktinformation
- Alkoholhalt 12%
- Förpackning Flaska 750 ml
- Förslutning Syntetkork
- Rest sockerhalt 0,07 g/100ml
- Druvor 100% Melon de Bourgogne
- Årgång 2020
- Producent Bedouet Vigneron
- Ursprung Frankrike, Loire, Muscadet Sèvre et Maine
Om vinet
Lanseras den 7/7 i ett begränsat antal av 2400 flaskor i det Tillfälliga sortimentet.
Ett nyanserat, smakrikt och ursprungstypiskt vin med inslag av mineralitet.
Finns att köpa i butik eller att beställa för 179 kronor.
Smakbeskrivning
Nyanserat, smakrikt och ursprungstypiskt med toner av honungsmelon, örter, lime och inslag av mineralitet.
Producent
Henri Bedouet, född 1899, tog det första steget på Bedouet Vignerons framgångsresa med sin fru Agathe. Hans son Henri, född 1931, anslöt sig till resan 1957. Michel Bedouet, född 1960, gick med på resan 1985, köpte vinodlingarna 1990 och arbetar där än idag med sin familj. Efter Sénèques magnifika citat – ”Det är inte för att saker är svåra som vi inte vågar, det är för att vi inte vågar som de är svåra” – började han omvandla vingården till ekologiskt jordbruk 2010. 2013 skördade han sina första organiska druvor.
Läs mer och se alla viner från Bedouet VigneronUrsprungInte långt ifrån Frankrikes sydvästra kust ligger det vackra vindistriktet AOP Muscadet Sèvre et Maine (Loire, Frankrike) som fick sin klassificering 1936 och täcker idag 6 430 hektar. Distriktet ligger beläget sydost om staden Nantes och fick sitt namn från de närliggande floderna Sèvre och Maine. Vinerna härifrån görs på druvan Melon de Bourgogne, som ofta producerar fylliga viner med god lagringspotential.
Läs mer och se alla viner från Muscadet Sèvre et Maine
Klimatkompenserade transporter Alla våra transporter är klimatkompenserade genom Solvatten. De flesta av våra transporter sker, av miljöhänsyn, med tåg, och när det inte går använder vi båtar, vilket är det näst bästa alternativet för miljön.